Hattula Golf,
Hattulantie 547, 13700 Hattula

0600 550 126 (0,84€/min+ppm)
Klubi  avoinna arkisin 9-20 la ja su 9-18
Kenttä avoinna, kesägreenit säävaraus

Seura

Seniorit

Senioreiden  Viron  Kevätretken  muisteloita 2018

Hyvin onnistuneen peliretken 2017 jälkeen olimme taas valmiit lähtemään uudelle vierailulle naapurimaahan Eestiin.

Vuoden 2017 palautteiden jälkeen valitsimme pelikohteiksi SaareGolf ja Niitvälja Golf kentät. Perinteisinä yhteistyökumppaneinamme jatkoivat Matka Vekka ja Hatusen Liikenne. Matkan ajankohdaksi oli sovittu 15. - 17.5.2018.

Kun paketti oli kasassa, laitoimme senioreille kyselyn halukkuudesta tulla mukaan turneelle. Kiitos aktiivisille Senioreille , matka myytiin ”loppuun”. Osallistujia ilmoittautui 45.

Tiistaiaamuksi 15.5. klo 6:00 oli sovittu lähtö kohti Helsingin Länsisatamaa ja sieltä Eckerö Linellä Tallinnaan. Punainen Hatusen bussi odotti reippaita matkalaisia.  Se oli hetkessä pakattu ja joukko intoa piukassa valmiina tuleviin koetuksiin. Kuljettajamme Hannu esitteli itsensä. Jaoin matkaohjelman ja kertasin käytännön asiat. Klubilta saamiamme virvokkeita tarjoiltiin halukkaille, tunnelma oli positiivisen odottava.

Saavuimme hyvissä ajoin satamaan ja lähdin hakemaan varustamon toimistolta tarvittavat matka-asiakirjat eli laiva- ja aamiaisliput. Kun ne oli jaettu, niin matkalaiset saivat omaan tahtiin siirtyä laivaan ja meille varattuun ensimmäiseen aamiaiskattaukseen. Hannu lähti hakemaan todella vaikeakulkuisesta satamasta reittiä bussille laivaan. Toivoimme, että tapaamme Tallinnan puolella.

Maittava aamiainen ja laivan virvokkeisiin tutustuminen herkisti jopa osan porukkaa pyörähtelemään laivan parketilla.

Tallinnaan saavuimme aikataulussa ja meidän onneksemme Hannu oli myös löytänyt perille. Ei kun poppoo bussiin ja nokka kohti Saarenmaata ja Grand Rose SPA hotellia. Matka-ajaksi oli kaavailtu kolme tuntia. Sää Tallinnassa antoi viitteitä, että meitä taisi taas lykästää.

Saavuimme Virtsu – Kuivastu lautalle etuajassa, mutta meille näytettiin vihreää valoa. Lauttamatka kesti puolisen tuntia. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja hellerajaa lähestyttiin.

Ajelimme Kuresaareen ja parkkeerasimme Grand Rose SPA:n sisääntuloon. Kylpylässä oli varauduttu todella hyvin ison ryhmämme tuloon ja huoneiden jako sujui ripeästi. Ennen klo 18:30 sovittua päivällistä ehti osa tutustua kylpylän sauna- ja allasosastoon. Saunoja tässä kylpylässä oli tarjolla 7-eri versiota. Ruokailun jälkeen oli vapaata ohjelmaa. Moni tutustui kylpylän pihalle rakennettuun pihapatioon. Päivä oli ollut kuitenkin pitkä ja aamulla oli aikainen herätys. Joukko vetäytyi yöpuulle odottamaan seuraavan aamun ensimmäistä golfkierrosta SAARE GOLFISSA.

Aamu valkeni heleässä kevätsäässä. Aurinko paistoi ja linnut lauloivat. Varhaisen aamiaisen jälkeen bussi starttasi klo 8.15 kohti SaareGolfin kenttää. Koko joukko oli ajoissa paikalla; odotus edessä olevasta pelikierroksesta näkyi matkalaisten kasvoilla.

Klubille päästyämme meidät otettiin avosylin vastaan. Varatut golf-autot odottivat klubin edessä. Valmiiksi nimetyt tuloskortit jaettiin ja golfkierros oli valmis alkamaan. Pelimuodoksi olimme sopineet pistebogeyn täysin tasoituksin. Ensimmäinen tee-aika oli klo 9:00.  Lähdöt ykkös ja kymppi tiiltä. Näin kisattiin, sää oli mahtava, pilvetön, tuuleton, ympäristö vehreä, mitä nyt hieman vetinen.

Pelin jälkeen oli klubille varattu lounas. Sitä kiiteltiin ja masut täynnä jäimme odottelemaan kisapäivän päätöstä: palkintojen jakoa.

Naisten sarjan ykköseksi golfasi:  Leena Kallela ; Kokku 40  , kakkoseksi Tiina-Riita Kaartinen ; Kokku 39  ja kolmanneksi Anneli Hietala; Kokku 34.

Miesten sarjan ykkönen:  Taisto Ruoho; Kokku 38 , kakkonen Kari Laaksonen; Kokku 37, kolmonen Pertti Vuorinen; Kokku 35.

ONNEA Voittajille !!!

Hyvin ravittu ja ehkä hieman väsynytkin joukko siirtyi bussiin ja Hannu suuntasi kohti Tallinnaa.

Tähän mennessä tosi hyvin onnistuneen turneemme lähes pilasi jo tässä vaiheessa bussin ilmastoinnin pettäminen. Sen kanssa tuskailtiin jo menomatkalla Saarenmaalle. Kuljettajamme Hannun yrityksistä huolimatta tilannetta ei saatu korjattua. Matka Tallinnaan sujui muilta osin hyvin, jos ei huomioida lämpöhalvauksen vaaraa takaosan matkustajilla. Onneksi kaikki kuitenkin kestivät sairastumatta. Tallinnassa majoituimme Solo Sokos Hotel Estoriaan. Sisään kirjautuminen onnistui ripeästi ja kaikille varatut huoneet osoittautuivat todella laadukkaiksi. Oli sen verran myöhäinen ehtoo ja lämmöstä kärsineet olivat valmiit yöpuulle hotellin ilmastoiduissa huoneissa.

Torstai aamuna ; aamiaisen jälkeen oli varhainen lähtö klo 8:15  Niitvälja  Golfiin. Aikataulu osoittautui tiukaksi, kun pari matkalaista ”nukkui” pommiin.

Päästyämme perille Niitväljaan, klubilla odotti lievä pettymys. Olimme toki myöhässä, mutta kenttä ei ollut varautunut tuloomme, kuten Saare Golfissa. Sain käteeni nipun vouchereita 44-pelaajalle, mutta lähtöajat ja lähtöpaikat puuttuivat. Pelikortit piti itse täyttää ja hässäkkä oli valmis. Autojenkin varaus ontui.

Kaikesta huolimatta, tämä konkariporukka selviytyi loistavasti kentälle ja kun sää suosi meitä, niin kierros päästiin kiertämään hyvillä mielin. Toivon, että pelin tuoksinassa pienet murheet unohtuivat. Kenttä oli kuitenkin hyvässä kunnossa, ehkä hieman vaativampi, kuin Saare Golf.

Kierroksen jälkeen oli mahdollisuus peseytyä ja tutustua uuteen klubiin. Meille tarjottiin maukas buffet ruokailu klubin ravintolassa.

Seuraava ongelma syntyi tulospalvelussa. Olimme sopineet, että tulospalvelu sisältyy pakettiimme. Alkoi olla jo lautalle lähdön aika, mutta tuloksia ei saatu. Kävin niitä kyselemässä, ja vastaus oli, että nettiyhteydet eivät toimi. Lopulta saimme ”tulokset”, joilla ei ole suurtakaan painoarvoa.

Näitä tuloksia ei viedä henkilökohtaisiin tietoihin. Voittajaksi heidän järjestelmänsä mukaan saatiin naisissa:

Tiina-Riita Kaartinen         34 PISTETTÄ

Ulla Tapiala                        33 pistettä

Eila Mäensivu                     31 pistettä

Ja miehissä:

Timo Saaristo                    30 pistettä

Jouko Karvinen                   29 pistettä

Mike Jurvelius                    29 pistettä

Aikataulumme ei joustanut, joten jouduimme hyvästelemään Niitvälja Golfin ja Hannu suuntasi bussin nokan kohti Tallinnan D-terminaalia.

Laivalla oli varattu buffet ja sinne suuntasimme ensimmäiseen kattaukseen. Siinä se laivamatka hurahtikin ja pian kolkuttelimme Länsisataman laituria.

Hannu odotteli meitä busseineen ja matka kohti Hattulaa starttasi ongelmitta. Clubille saavuimme pikkuhämärässä. Oli haikea eron hetki. Kukin haki kimpsunsa ja kampsunsa, pakkasi autoon ja kiiruhti kotiin.

Yhteenvetona matkastamme uskon (toivon), että kaikille mukana olleille, jäi positiivinen fiilis.

Meillä on kasassa erittäin loistava porukka. Periaatteena ja yhteisenä mottona on edelleenkin:

ILOISTA ja RENTOA GOLFIA

Haluan kiittää kaikkia senioreita. Olette Todella mahtavaa porukkaa.

Kiitän myös Tarjaa ja Retsiä, Hannaa Matka Vekalta, ja loistavaa kuskiamme Hannua !

ME TEIMME SEN!!  Ensi vuonna laitetaan vielä paremmaksi.

Muistiin merkitsi: Pekka

Toimikunnan jäsenet kaudella 2019-2020

Pekka Linna, pj 050 555 1352
pekka.linna47@gmail.com
Jaakko Nieminen 040 849 7991 jaakkokalevinieminen@gmail.com
Leena Kallela 040 5578781
leena.kallela1@gmail.com           Liisa Jouppi 040 5230877                    liisa.jouppi@gmail.com                        Pekka Harviainen 040 541 6500         pekka.harviainen@suomi24.fi