Hattula Golf,
Hattulantie 547, 13700 Hattula

0600 550 126 (0,84€/min+ppm)
Klubi  avoinna arkisin 9-20 la ja su 9-18
Kenttä avoinna, kesägreenit säävaraus

Seura

Seniorit

Senioreiden  Eestin  Kevätretken  muisteloita 2017

Jo viime vuoden (2016) puolelta oli valmisteltu lähtöä peliretkelle Eestiin.

Pitkällisen väännön jälkeen saimme kasattua matkaohjelman, joka piti sisällään kolmen vuorokauden turneen.

Yhteistyökumppaneiksemme valitsimme MatkaVekan hoitamaan käytännön asiat ja kuljetuspuolelle Hatusen Liikenteen. Matkan ajankohdaksi oli sovittu 3-5.5.2017.

Tämä oli kolmas peliretkemme naapurimaahan ja sen onnistumisen ehdoksi vaadittiin kolmekymmentä senioria.

Lievänä yllätyksenä tuli peliaikojen saatavuus Eestissä.Otepää Golfissa löytyi riittävästi lähtöjä, joten se varattiin. Pärnussa kysely Pärnu Bayn kentälle tuotti pettymyksen. Lähtöaikoja ei ollut tarjolla.Vaihdoimme kentäksi White Beach Golfin, josta saimme tarvittavat teeoff-ajat.

Kun paketti oli kasassa, laitoimme senioreille kyselyn halukkuudesta tulla mukaan turneelle.

Onneksemme laatimamme matkasuunnitelma osui kohdalleen ja saimme ennätykselliset 46 osallistumissitoumusta. Tästä oli helppo jatkaa…

Keskiviikkoaamuksi 3.05. klo 05.30  oli sovittu lähtö kohti Helsingin Länsisatamaa ja sieltä Eckerö varustamon laivalla Tallinnaan.

Varhainen lähtö ei seniorigolfareita haitannut. Sovittuun aikaan oli Hattula Golfin parkkipaikka täynnä virkeitä matkaanlähtijöitä. Hatusen punainen bussi oli hetkessä pakattu ja joukko valmiina tuleviin kokemuksiin.

Kuljettajamme Seppo esitteli itsensä. Jaoin matkaohjelman ja kertasin käytännön asiat . Klubilta saamiamme virvokkeita tarjoiltiin halukkaille, tunnelma oli positiivisen odottava…

Saavuimme hyvissä ajoin satamaan ja lähdin Sepon kanssa hakemaan varustamon toimistolta tarvittavat matka-asiakirjat eli laiva- ja aamiaisliput. Kun ne oli jaettu, niin matkalaiset saivat omaan tahtiin siirtyä laivaan ja meille varattuun ensimmäiseen kattaukseen. Seppo lähti hakemaan todella vaikeakulkuisesta satamasta reittiä bussille laivaan. Toivoimme, että tapaamme Tallinnan puolella.

Maittava aamiainen ja laivan virvokkeisiin tutustuminen herkisti jopa osan porukkaa pyörähtelemään laivan parketilla.

Tallinnaan saavuimme aikataulussa ja meidän onneksemme Seppo oli myös löytänyt perille.Ei kun poppoo bussiin ja nokka kohti Otepäätä ja Pyhäjärven kylpylää. Matka-ajaksi oli kaavailtu kolme tuntia.

Sää Tallinnassa antoi viitteitä, että meitä taisi taas lykästää.

Bussin etuosassa herätti hilpeyttä Oilin ja Leenan sanailu aikataulun pitävyydestä. Leena oli varannut kampaajan klo 15.00 Otepään kylpylässä. Sanavalmis Seppo hieman kiusoitteli Leenaa, että ei me millään ehditä siihen aikatauluun. Hän voi kyllä hoitaa Leenan tukan leikkauksen…Tästäkös se riemu repesi. Matkaa jatkettiin kuitenkin ilman taukoja ja perillä kylpylällä oltiin hyvissä ajoin ennen kolmea.

Kylpylässä oli varauduttu ison ryhmämme tuloon ja huoneiden jako sujui ripeästi, vaikka samaan aikaan tulotiskille tungeksi suuri ruotsalaisseurue.

Ennen klo 17.00 sovittua päivällistä osa ehti tutustua kylpylän sauna- ja uimaosastoon. Myös keilahallissa vierailtiin.

Ruokailun jälkeen oli vapaata ohjelmaa. Moni tutustui Pyhäjärven luonnonkauniiseen ympäristöön. Kevät oli jo pitkällä..

Päivä oli ollut kuitenkin pitkä ja aamulla oli aikainen herätys. Joukko vetäytyi yöpuulle odottamaan seuraavan aamun ensimmäistä golfkierrosta.

Aamu valkeni heleässä kevätsäässä. Aurinko paistoi ja linnut lauloivat.

Varhaisen aamiaisen jälkeen bussi starttasi klo 8.00 kohti Otepää Golfin kenttää.Koko joukko oli ajoissa paikalla ja jännitys näkyi matkalaisten kasvoilla. Olin etukäteen kertonut, että Otepään kenttä on fyysisesti vaativa.

Klubille päästyämme meidät otettiin avosylin vastaan. Meille varatut golfautot odottivat ja loppupeleissä kaikki klubin autot varattiin. (9 kpl).Valmiiksi nimetyt tuloskortit jaettiin ja peli oli valmis alkamaan. Ensimmäinen tee-aika oli klo 9.00.Pelimuodoksi olimme sopineet piste bogeyn täysin tasoituksin. Lisäksi kisattiin pisimmästä draivista  ja lähemmäs lippua sekä  naisilla että miehillä. Lisämausteena joukkueille jaettiin punainen pallo, jota kukin joukkueen jäsen löi vuorollaan. Tavoite oli tuoda pallo maaliin.

Näin kisattiin… sää oli mahtava, pilvetön, tuuleton, ympäristö vehreä metsämaisema, mitä nyt hieman mäkinen.

Kenttä ei griinien osalta ollut ihan huippukunnossa. Ne oli juuri ilmastettu ja hiekoitettu. Onneksi tästä ei kukaan pelaaja varmaankaan hyötynyt. Muuten haastetta riitti. Aika harva on päässyt lyömään  Par 6:tta.

Pelin jälkeen oli klubille varattu buffetlounas. Sitä kiiteltiin ja masut täynnä jäimme odottelemaan kisapäivän päätöstä: palkintojen jakoa.

Naisten sarjan ykköseksi golfasi:  Chanidapa (Umi) Friman , kakkoseksi Oili Satokangas ja kolmanneksi Anneli Hietala.

Miesten sarjan ykkönen  Pekka Linna , kakkonen Harri Hedman, kolmonen Matti Wessman

Pisin draivi : naiset  Anneli Hietala  ja miehet Timo Saaristo

Lähemmäs lippua: naiset  Leena Kallela ja miehet  Raimo ”seppä” Palmgren.

Punaisen pallon toi maaliin viisi joukkuetta; arvonnan jälkeen voittajaksi selviytyi joukkue No 2, jossa pelasivat: Riitta Perttunen, Markku Perttunen ja Jouko Karvinen.

ONNEA KAIKILLE VOITTAJILLE !!!

Hyvin ravittu ja ehkä hieman väsynytkin joukko siirtyi bussiin ja Seppo suuntasi kohti Pärnua.

Matkalla pysähdyimme Sepon suosittelemassa paikallismarketissa, jossa oli edullisesti tarjolla matkaevästä. Ostosten jälkeen matka jatkui kohti majapaikkaamme Strand Conference  hotellia. Majoittuminen sujui ongelmitta ja loppuilta oli vapaata seurustelua.

Aamu koitti yhtä kauniina ja kuulaana kuin torstainakin. Syötyämme hotellin runsaan aamiaisen bussimme suuntasi Pärnun White Beach Golfin kentälle.

Kentälle saavuttuamme totesimme, että edellemme oli ehtinyt toinen suomalaisryhmä busseineen.  Iso ryhmä Kuopiosta.

Hiukan kylmäsi, että mitenköhän tässä aikataulu pitää; turhaan pelkäsin.

Sisällä klubilla esittäydyin caddiemasterille ja sain ilokseni huomata, että kentällä oli kaikki valmiina pelimme aloitukseen. Starttasimme tee 10; 11 ja 12. Pelasimme PB ilman erikoiskilpailuja.

Kenttä oli loistavassa kevätkunnossa griinit mukaan lukien.

Peliämme seurasi tuhansien hanhien populaatio, joka kuuluvalla äänellään piti pelaajat hereillä.

Peli sujui ripeästi ja olimme aikataulun mukaisesti klubin tarjoamalla lounaalla.

Keittiömestari oli kattanut meille juhla-aterian. Enpä muista millään klubilla vastaavaa kattausta. Pisteenä iin päälle, kuten sanonta kuuluu, oli jälkiruokana pannacotta, joka kuulemma vei kielen mennessään.

Tulokset olivat jälleen kelvolliset. Tällä kertaa kenttää hallitsivat naiset, mistä lie johtunut ??, oliko miehillä turnausväsymystä. Paremmilleen ei mittään mahda.

Viisi ensimmäistä sijaa menivät naisille.

Ykköseksi pelasi   Anneli Hietala,  kakkoseksi Oili Satokangas ja kolmanneksi Sinikka Linna.

Miesten sarjassa paras oli Matti Wessman, kakkonen Mauri Friman ja kolmonen Kimmo Ruotsalainen.

Päivä oli sen verran pitkällä, että oli hoppu lähteä kohti Tallinnaa. Laiva ei yhtä bussia odota.

Bussissa jaoimme päivän palkinnot. ONNEA VOITTANEILLE !!

Ajatus oli vielä poiketa satamassa ”kauppaan”, mutta se jäi haaveeksi. Tallinna on perjantai-iltaisin suurkaupunki, ainakin liikenteen määrän suhteen. Onneksi Seppo löysi tien satamaan ja Tallinkin toimistossa oli meille liput odottamassa.

Laivalla oli varattu buffet ja sinne suuntasimme ensimmäiseen kattaukseen. Siinä se laivamatka hurahtikin ja pian kolkuttelimme Länsisataman laituria.

Seppo odotteli meitä busseineen ja matka kohti Hattulaa starttasi ongelmitta.

Clubille saavuimme pikkuhämärässä. Oli haikea eron hetki. Kukin haki kimsunsa ja kamsunsa , pakkasi autoon ja kiiruhti kotiin lepäämään.

Haluan kiittää kaikkia teitä matkalla mukana olleita. Olette Todella mahtavaa porukkaa.

Kiitän myös Tarjaa ja Retsiä, MatkaVekkaa, Hatusen Liikennettä ja loistavaa kuskiamme Seppoa !

ME TEIMME SEN !!  Ensi vuonna laitetaan vielä paremmaksi.

Muistiin merkitsi: Pekka Linna

Toimikunnan jäsenet kaudella 2019-2020

Pekka Linna, pj 050 555 1352
pekka.linna47@gmail.com
Jaakko Nieminen 040 849 7991 jaakkokalevinieminen@gmail.com
Leena Kallela 040 5578781
leena.kallela1@gmail.com           Liisa Jouppi 040 5230877                    liisa.jouppi@gmail.com                        Pekka Harviainen 040 541 6500         pekka.harviainen@suomi24.fi